۱۳۹۱ بهمن ۱۲, پنجشنبه

اکثر کارخانجات گیلان تعطیل‌ شده اند/ سرگردانی ۴ ساله کارگران



عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر رشت از سرگردانی ۲۰۰ کارگر کارخانه نخ پنگوئن طی ۴ سال گذشته انتقاد کرد.
به گزارش ایلنا، محمد محمودیان در نشست با نمایندگان گیلان در مجلس با اعلام اینکه «اکثر کارخانجات گیلان در حال حاضر تعطیل‌اند»، اظهار کرد: هم اکنون کارگران کارخانه نخ پنگوئن رشت که بیش از ۲۰۰ نفر هستند توپ فوتبال بین ادارات استان از جمله اداره کار، دادگاه و کارخانه شده‌اند.
این عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه برخی از کارگران شرکت نخ پنگوئن رشت شکوائیه‌هایی را تهیه کرده‌اند، گفت: باید تکلیف این کارگران توسط نمایندگان مجلس، استانداری و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان روشن شود.
محمودیان تصریح کرد: وام و تسهیلات بانکی‌ای که مدیر این کارخانه دریافت کرده صرف بدهی‌های قبلی او شده و واحد صنعتی را همچنان تعطیل و کارگران را بدون حقوق در خیابان‌ها و ادارات استان سرگردان کرده است.
عضو هیئت رئیسه شورای شهر گیلان در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح شرایط کشاورزان این استان پرداخت و گفت: در شرایط فعلی کشاورز ما حتی قادر نیست برنج خانوار خود را تامین کند.
این مقام مسئول تاکید کرد: به خاطر وضعیت نامناسب بخش کشاورزی گیلان، فرزندان کشاورزان این استان در رشت به دنبال کار هستند و اگر کار پیدا نکنند به ناچار به شغل‌های کاذب از جمله دست فروشی روی می‌آورند که معضلاتی را برای این شهر ایجاد کرده و می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر