۱۳۹۱ بهمن ۸, یکشنبه

نیروی هوایی آمریکا طرح حمله به ایران را ریخته است


نیروی هوایی آمریکا طرح حمله به ایران را ریخته است
سایت "بلومبرگ" به نقل از فرماندۀ نیروی هوایی ارتش آمریکا گفته است که این کشور طرح های سوخت رسانی به هواپیماهای جنگندۀ اسرائیلی در هوا و همچنین حمله به تأسیسات اتمی ایران را فراهم کرده است. ژنرال نورتون شوارتز، فرماندۀ نیروی هوایی آمریکا، با اظهار این مطلب افزوده است که در صورت وقوع جنگ در ایران نیروی هوایی آمریکا طرح حمله به تأسیسات اتمی و غیراتمی در ایران را از قبل فراهم کرده است. 
فرماندۀ نیروی هوایی آمریکا با اظهار این مطلب به خبرنگاران در واشنگتن افزوده است که حملۀ هواپیماهای آمریکایی به تأسیسات اتمی ایران حقیقتاً مؤثر خواهد بود. 
سایت بلومبرگ به نقل از مسئولان وزارت دفاع آمریکا نوشته است که حملۀ هوایی آمریکا تنها تأسیسات اتمی ایران را هدف قرار نخواهد داد، بلکه این حملات شامل پایگاه های نظامی سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی نیز خواهد شد. دیروز نشریۀ واشنگتن پست در گزارشی نوشت که ارتش آمریکا مطمئن است که بمب های "بونکرشکن" این کشور قادرند تأسیسات زیرزمینی فردو را که در هشتادمتری عمیق کوه ساخته شده ریشه کن کنند. 
روزنامۀ واشنگتن پست در گزارش دیروز خود همچنین نوشت که نخست وزیر اسرائیل در ملاقات روز دوشنبه اش با باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا از او خواهد خواست که صریحاً جمهوری اسلامی ایران را تهدید به اقدام نظامی کند، در صورتی که این کشور از خطوط قرمز عبور کند. یک مقام آمریکایی که نخواسته نامش فاش شود گفته است که تلاش های گسترده ای برای رفع برخی سوءظن ها میان رهبران اسرائیل و آمریکا صورت گرفته است. 
همین منبع افزوده است : بنیامین نتانیاهو معتقد است که رییس جمهوری آمریکا افکار عمومی اسرائیل را علیه اقدام نظامی علیه ایران برمی انگیزد، در حالی که رییس جمهوری آمریکا معتقد است که دولت اسرائیل به یاری کنگره و جمهوری خواهان آمریکا به باراک اوباما فشار می آورد تا از اقدام نظامی علیه ایران پشتیبانی کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر