۱۳۹۱ دی ۱۲, سه‌شنبه

آیت الله دستغیب: حصرکنندگان موسوی و کروبی مجرم اند/ این امور موجب سقوط جمهوری اسلامی خواهد بود


از نظر فقه اسلامی کسانی که این دوبزرگوار و همسرانشان و دیگر زندانی هایی را که بدون محاکمه و فقط بصرف اخبار واهی و اغراض شخصی در زندان یا حصر قرارداده اند، گناهکار و مجرم هستند و هیچ وجه شرعی وقانونی ندارد. و اما نسبت به صداوسیما، مطالبی که گفته شده است از مصادیق شکستن حرمت و خلاف شرع و قانون است. چون این بزرگواران همه مدّعی برپایی یک دادگاه اسلامی در محضر ملّت شریف ایران بدون رعب و وحشت می باشند. و این حرکات صداوسیما سابقه دارد، جریان چراغ- هویّت، خلق ۶ دی، و مناظره های تلویزیونی که موجب خلاف شرع های فاحش بوده و باید رسیدگی شود. تمام این امور موجب سقوط جمهوری اسلامی خواهد بود....

آیت الله دستغیب، مرجع تقلید مقیم شیراز، در فتوایی تصریح کرد کسانی که موسوی و کروبی و همسران آنها و دیگر زندانیان را بدون محاکمه و به صرف اخبار واهی و اغراض شخصی در زندان یا حصر قرار داده اند، گناهکار و مجرم هستند.
به گزارش کلمه، ایشان همچنین درباره تهمت پراکنی های اخیر رسانه میلی به این دو همراه سبز مردم نیز گفت: حرکات صداوسیما سابقه دارد، جریان چراغ- هویّت، خلق ۶ دی، و مناظره های تلویزیونی که موجب خلاف شرع های فاحش بوده و باید رسیدگی شود.
این مرجع تقلید غیر وابسته به حکومت، سخنان مذکور را در پاسخ به استفتای یکی مقلدین خود ابراز کرده که پرسیده بود: حضرت آیت اللّه دستغیب! حدود دوسال از حصر خانگی آقایان موسوی و کروبی و خانم زهرا رهنورد می ‌گذرد و در طول این مدت این بزرگواران با انواع تهمت ها و هجمه ها نظیر محارب و مرتد ذکر شده اند و اخیرا هم از صداوسیمای جمهوری اسلامی مطالبی در جهت محکوم کردن این بزرگواران از کانالهای مختلف پخش شده است، می خواستم نظرحضرتعالی را در این خصوص جویا شوم که آیا اینگونه اقدامها مطابق با شرع مقدس اسلام است؟
آیت الله دستغیب در پاسخ خود با تاکید بر مجرمیت حصرکنندگان موسوی و کروبی و خلاف شرع فاحش بودن اقدامات صدا و سیما، هشدار داده که چنین اقداماتی موجب سقوط جمهوری اسلامی خواهد شد.
متن کامل فتوای این مرجع تقلید مستقل که در وب سایت حدیث سرو درج شده، بدین شرح است:
بسمه تعالی
وَ لَا تَقْفُ مَا لَیْسَ لَکَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَ الْبَصَرَ وَ الْفُؤَادَ کلُّ‏ُّ أُوْلَئکَ کاَنَ عَنْهُ مَسْؤلا.(اسراء ۳۶): و از آنچه نمیدانی پیروی نکن، بدرستیکه گوش و چشم و قلب همگی مورد سؤال واقع می شوند.
عنوان مرتد در کتب فقهی بخوبی بیان شده. و عنوان محارب هم مسأله آن کاملاً واضح است. واز نظر فقهی و قانون به هیچ وجه نمی توان شخصی را بدون دلیل به منکری متّهم کرد. و هیچ فقیهی نمی تواند بدون محاکمه و اثبات جرم حکمی را صادر و فتوائی را خارج کند. و اگر شخص بدون دلیل حکمی و فتوائی صادر کرد، این از مصادیق جهّال و مستبدّین در رأی بوده و رأی وی هیچگونه ارزشی ندارد.
از نظر فقه اسلامی کسانی که این دوبزرگوار و همسرانشان و دیگر زندانی هایی را که بدون محاکمه و فقط بصرف اخبار واهی و اغراض شخصی در زندان یا حصر قرارداده اند، گناهکار و مجرم هستند و هیچ وجه شرعی وقانونی ندارد. و اما نسبت به صداوسیما، مطالبی که گفته شده است از مصادیق شکستن حرمت و خلاف شرع و قانون است. چون این بزرگواران همه مدّعی برپایی یک دادگاه اسلامی در محضر ملّت شریف ایران بدون رعب و وحشت می باشند. و این حرکات صداوسیما سابقه دارد، جریان چراغ- هویّت، خلق ۶ دی، و مناظره های تلویزیونی که موجب خلاف شرع های فاحش بوده و باید رسیدگی شود. تمام این امور موجب سقوط جمهوری اسلامی خواهد بود و نظر خدای تعالی و پیغمبر(ص) و ائمه اطهار(علیهم السلام) نیست. واللّه یهدی الی سواء السبیل
سید علی محمد دستغیب ۹۱/۱۰/۱۲

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر