۱۳۹۱ دی ۲۷, چهارشنبه

کیومرث پور‌احمد: فیلمنامه‌هایم را رد کرده‌اند و گفته‌اند نباید بسازید/ من فیلمسازم، نمی‌توانم به هر سازی برقصم


چکیده :کیومرث پوراحمد در این سال ها فیلمنامه هایی نوشته و برای دریافت پروانه ساخت به سازمان سینمایی ارائه داده اما با ساخت آن مخالفت کرده اند. کارگردان «قصه های مجید» تصریح می کند: من خوش رقصی بلد نیستم و نمی توانم به هر سازی برقصم، من فیلمسازم....

«کیومرث پوراحمد» از نویسندگان و کارگردانان مطرح کشورمان قرار بود با فیلمنامه «زیر خاکستر» و دعوت یکی از مدیرانی که این روزها مسئولیت مهمی برعهده دارد، غیبت شش ساله اش را در سینما و به ویژه جشنواره فیلم فجر جبران کند اما این اتفاق نیفتاد.
شش سال از آخرین کارگردانی «کیومرث پوراحمد» برای فیلم بلند سینمایی می گذرد. «اتوبوس شب» که سال ۱۳۸۵ ساخته شد، آخرین فیلمی است که از این کارگردان ساخته و به نمایش درآمده است.
این نویسنده و کارگردان در گفت و گو با خبرنگار سینمایی CHN بیان کرد در این سال ها فیلمنامه هایی نوشته و برای دریافت پروانه ساخت به سازمان سینمایی ارائه داده اما با ساخت آن مخالفت کرده اند.
او به این فیلمنامه ها که در فاصله چند ساله خود از کارگردانی در سینما نوشته، اشاره کرد و گفت: «پرونده باز است» یکی از فیلمنامه های دلخواه من بود که دو سال روی آن کار کردم اما به من گفتند که نباید ساخته شود. این فیلم درباره اعدام بچه ها بود نه اینکه کسی اعدام شود.
کارگردان «اتوبوس شب» افزود: «بهرام رادان» که قرار بود تهیه کنندگی «پرونده باز است» را برعهده بگیرد، پس از ارائه فیلمنامه برای دریافت پروانه ساخت این خبر را برایم آورد که مسئولان مربوطه گفته اند اصلا حرفش را نزنید، نباید این را بسازید!
پوراحمد از دعوت از او برای ساخت فیلمی برای جشنواره سی و یکم خبر داد و گفت: دوستی که این روزها مسئولیت مهمی برعهده دارد، به من گفت فیلمی بساز تا برای جشنواره امسال داشته باشیم، من هم فیلمنامه «زیر خاکستر» را نوشتم اما بعد از چند ماه دوندگی، خبر داد که پیگیری کردم، این فیلم نباید ساخته شود!
وی درباره دلیل مخالفت با این فیلمنامه توضیح داد: «زیر خاکستر» داستانی عاشقانه داشت. حتی نمی دانم فیلمنامه برای ارزیابی به کجا رفت و چه شد؟! دلیل مخالف با این اثر را نپرسیدم و آن ها نیز توضیحی ندادند.
کارگردان «قصه های مجید» در پایان تصریح کرد: من خوش رقصی بلد نیستم و نمی توانم به هر سازی برقصم، من فیلمسازم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر