۱۳۹۱ دی ۲۶, سه‌شنبه

سخنان «مسیحیت ستیز» دو تن از روحانیون حکومت ی !


."طی سی و سه سالی که از عمر حکومت جمهوری اسلامی می گذرد، مقامات و مسئولان حکومتی و به ویژه آیت الله های وابسته به حكومت با موج حملات و سخنان پوچ و بی اساس و ادعاهای واهی، سعی در تحریك مقامات دولتی و امنیتی داشته‌اند"
« محبت نیوز » - اظهارات مسیحیت ستیز برخی از روحانیون حکومتی در حالیست که یکی از جدی ترین دغدغه های امروز دستگاه روحانیت جمهوری اسلامی گسترش "مسیحیت در ایران" است. این سخنان " مسیحیت ستیز" روحانیون حکومتی در حالی عنوان می شود که به گمان آنان شاید بتوان از این طریق مانع از "گسترش و جذب جوانان و خانواده ها به آئین مسیحیت و رشد روز افزون کلیساهای خانگی" در داخل كشور شوند.
برهمین اساس آخوند( آیت الله) «نورالله طبرسی»، امام جمعه ساری، در اظهاراتی توهین آمیز، "مسیحیان فعلی را ننگی برای مسیحیت دانست". طبرسی نماینده ولی فقیه در استان مازندران، همچنین مدعی شد که همه فسادهای اخلاقی در جوامع غرب به علت به کارگیری نادرست دین مسیح بوده است.!
اگر چه در دنیای غرب کلیسا نقشی در نظام حکومت ها ندارد و این دو مقوله از هم کاملن متمایز می باشند، اما گویا آخوند طبرسی از بالای تریبون نماز جمعه خود واقعیت را گونه ایی دیگر می بیند و در سخنانش به مشکلات و معظلات داخلی کشوری که خود را پرچمدار اسلام ناب می داند نیم نگاهی نیانداخته است؛ فقر، بی بند و باری جنسی، فحشا، فساد اداری، قاچاق مواد مخدر و اعتیاد در کودکان، و حتی آمار رو به رشد اعدام هم که دیگر جوابگوی این معظلات نیست. این در حالی است که رهبری و دولتمردان نظام جمهوری اسلامی معتقدند که نظام مقدس جمهوری اسلامی بیش از سه دهه می باشد که بر اساس اصول و شریعت اسلام ناب عمل می کند.!
در خبری دیگر روز دوشنبه 18 دی ماه 1391 یکی دیگر از روحانیان وابسته به حکومت، آخوند «جعفر سبحانی» از مراجع ساکن قم بار دیگر همانند دیگر روحانیون وابسته به نظام ضمن هشدار نسبت به گسترش «کلیساهای خانگی» در جامعه، از حوزه‌های علمیه خواسته که در این زمینه هوشیار باشند. این مرجع حکومتی همچنین عنوان کرده که کلیساهای خانگی، جوانان منحرف و دور از دین را جذب کرده و سعی در القای عقاید خود به آن‌ها دارند.!
"جعفر سبحانی" که اظهارات او به طور عمده در خبرگزاری‌های امنیتی وابسته به سپاه پاسداران از جمله خبرگزاری فارس منعکس می‌شود پیش از این نیز بارها علیه آئین مسیحیت مواضع تندی گرفته بود و با اعلام اطلاعات غلط سعی در تحریک نیروهای امنیتی و سرویس‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی داشته و دارد. سخنان و تلاشهای وی عمومن برای تحت فشار قرار دادن مسیحیان و نوکیشان مسیحی ایران بوده است.
با این حال اتخاذ چنین مواضعی در مقابل مسیحیت در ایران تازگی ندارد، پیش از این نیز برخی آیت الله ها از جمله مصباح یزدی ( اینجا ) و وحیدخراسانی ( اینجا ) و مکارم شیرازی از مراجع تراز اول شیعیان جمهوری اسلامی نیز توهین های شدیدی را به آئین مسیحیت و بویژه مسیحیان ایران نسبت دادند که همین عامل سبب تحریک نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و در نتیجه افزایش فشار و تهدید بر مسیحیان بود.
در یک نگاه کلی باید گفت، امروزه روحانیون وابسته به جمهوری اسلامی از هر تریبونی استفاده می‌کنند تا نسبت به موضوع «کلیساهای خانگی» در کشور هشدار دهند. در اینجا بدلیل اینکه این مطلب بسیار طولانی خواهد شد « محبت نیوز» در مطلب هفته آینده خود با ذکر چند نام به مواضع مسیحیت ستیز برخی از روحانیون حکومتی در خصوص « کلیساهای خانگی» اشاره خواهد داشت .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر