۱۳۹۱ دی ۱۲, سه‌شنبه

انتقاد از پرداخت نصفه و نیمه حقوق کارمندان به بهانه اقتصاد مقاومتی/ امام جمعه شیراز: این کار بیخودی است


ناتوانی دولت از پرداخت حقوق کارکنان خود که از سوی دولتمردان با شعار "اقتصاد مقاومتی" رهبری توجیه می شود، انتقاد نمایندگان ولی فقیه را در پی داشته و نماینده آیت الله خامنه ای در شیراز اخیرا گفته است این راه بیخودی است که به عنوان اقتصاد مقاومتی از حقوق و مزایای کارمندان کم شود....

کلمه – گروه اقتصادی: ناتوانی دولت از پرداخت حقوق کارکنان خود که از سوی دولتمردان با شعار “اقتصاد مقاومتی” رهبری توجیه می شود، انتقاد نمایندگان ولی فقیه را در پی داشته و نماینده آیت الله خامنه ای در شیراز اخیرا گفته است این کار بیخودی است که به عنوان اقتصاد مقاومتی از حقوق و مزایای کارمندان کم شود.
به گزارش کلمه، در حالی که نزدیکان احمدی نژاد خود را مدافع حقوق و معیشت مردم دانسته و از بسته ویژه برای بهبود معیشت کارکنان دولت سخن می گویند، تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان انتقادهایی را در پی داشته است.
در تازه ترین اظهارنظر امام جمعه شیراز با انتقاد از برخی مسئولان که حقوق و مزایای کارکنان را کم کرده و آن را اقتصاد مقاومتی می نامند، گفته است:  راه اقتصاد مقاومتی این است که به سمت حمایت از تولید و فعال کردن نیروی کار ایرانی برویم.
با این وجود اخیرا مرتضی تمدن استاندار تهران در وعده ای به ظاهر انتخاباتی مدعی شد که احمدی نژاد در خصوص بهبود وضع کارکنان دولت و جبران میزان حقوق کارکنان دستورات خوبی داده است.
ایسنا به نقل از وی خبر داد بسته‌ای از مجموعه اقدامات در دست تهیه است که منجر به بهبود وضع کارکنان دولت خواهد شد. نکته قابل توجه آنکه او این بسته را موکول به قانون بودجه ای کرده که هنوز به مجلس نرسیده و بر سر آن میان دولت و مجلس اختلاف نظر شدید وجود دارد.
وعده هایی از این دست که در دولت احمدی نژاد سرانجام خوشی ندارد و علاوه بر حقوق کارکنان ، آخرین مورد سبد ماه رمضان بود که هنوز به دست همه مشمولان این طرح نرسیده است. «خبرگزاری دانشجو» از آیت الله اسدالله ایمانی نقل کرد که وی  با بیان اینکه برخی از مسئولان حقوق و مزایای کارکنان را کم کرده و آن را اقتصاد مقاومتی می نامند، این را “راه بیخودی” دانسته و از ان  گلایه کرده و گفته است: راه اقتصاد مقاومتی این است که به سمت حمایت از سرمایه ایرانی، تولید، اشتغال و فعال کردن نیروی کار ایرانی برویم.
هفته گذشته کلمه در گزارشی به ناتوانی دولت در تامین به موقع دستمرد حقوق‌بگیران دولت پرداخت. بر اساس آن گزارش که از بخش های مختلف دولت و ارگان های متفاوت، از صدا و سیما گرفته تا وزارت بهداشت و بسیاری از کارکنان لشکری و کشوری گرد آوری شده بود، رقم ماهانه پرداختی به بسیاری از حقوق بگیران دولت، هنوز به حساب آنها واریز نشده است.
این گزارش را در اینجا بخوانید:
وضعیت امروز دولت را علی لاریجانی رییس مجلس تعبیر به خشکسالی مالی کرده و گفته است که  ”در حال حاضر با «خشکسالی مالی» مواجهیم و شرایط کنونی کشور مانند سالهای قبل نیست که بتوانیم بودجه‌های برآورد شده مشخص را تامین کنیم.” همزمان برخی از نمایندگان مجلس، و همچنین خود احمدی نژاد و معاونین او نیز از کسری بودجه دولت سخن گفته اند.
وضع آشفته اقتصادی دولت، چنین روزهایی را از ماه ها و بلکه سال ها پیش، قابل پیش بینی کرده بود. در گزارش کلمه در شهریورماه امسال هم اعلام شد  که یکی از زیرمجموعه های اقتصادی دولت گزارش داده که ذخایر ارزی کشور رو به اتمام است و احتمال ناتوانی دولت از پرداخت حقوق کارمندان در ماه های آینده وجود دارد، و همزمان بازوی امنیتی دولت نیز درباره احتمال وقوع شورش های اجتماعی در اعتراض به شرایط اقتصادی کشور هشدار داده است.
به گزارش خبرگزاری ها به نقل از مرکز آمار ایران هم اکنون بیش از ۲ میلیون نفر در کشور تحت عنوان کارمند و یا کارکنان نهادها و سازمانهای مختلف مرتبط با دولت فعالیت می کنند.حداقل دستمزد کارمندان و کارکنان دولت در سال جاری همچون دستمزد کارگران ۳۸۹ هزار تومان تعیین شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر