۱۳۹۱ بهمن ۹, دوشنبه

ایران ورود کالای دارای نشان والنتاین روز عشاق را به کشور ممنوع کرد



.
جمهوری اسلامی واردات هرگونه کالائی که نشانی از "سنت والنتاین" را با خود داشته باشد ممنوع اعلام کرد.
به گزارش « محبت نیوز» به نقل از خبرگزاری فرانسه، شورای فرهنگ عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی درخواست کرد تا گمرک های کشورتلاش و توجه لازم را برای جلوگیری ازورود کالا هایی با نشان والنتاین داشته باشند"
درغرب روزچهاردهم فوریه ( بیست و پنجم بهمن ) به عنوان روزعشاق یکی از شاد ترین و زیبا ترین روزهای سال محسوب می شود و درفرانسه کشوررمانتیسم از جایگاه ویژه ای برخورداراست.
درمورد ریشه نامیده شدن این روز به عنوان روزعشاق روایتی نوشته شده است که براساس آن گفته می شود " والنتاین" یک کشیش مسیحی بوده است که درقرن سومی میلادی دررم پایتخت ایتالیا می زیسته.
برخی ازنگارندگان روایت آورده اند که این کشیش مسیحی، ازآنجائی که آئین مسیحیت هنوزشمولیت عمومی نداشته، به جرم تبلیغ مسیحیت به زندان انداخته می شود.
کشیش والنتاین درزندان با دخترزندانبان آشنا و عاشق وی می گردد. آخرین مرحله روایت حکایت ازآن دارد که کشیش والنتاین درزندان به علت بیماری درآستانه ی مرگ قرار می گیرد و در آخرین روزها هدیه ای را برای دختر زندانبان می فرستد، که رسم هدیه دادن به معشوقه تا امروز با نسل های جوان غرب رسیده است.
یه گزارش خبرگزاری ایرانی ایسنا، مدیرکل مرکزواردات و امورمناطق آزاد با صدوربخشنامه ای نوشته است " با توجه به نامه 19 دی ماه جاری شورای فرهنگ عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص توجه لازم در جلوگیری از ورود و ترخیص کالاهائی که به نوعی داران نماد ویا درارتباط با اشاعه فرهنگ والنتاین مصادف با چهارده فوریه است، گمرک های کشورتلاش لازم را برای جلوگیری ازورود این کالا ها داشته باشند".

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر