۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۱, چهارشنبه

فریب مسلمانان با مارک "حلال" در غرب


.
چند سالی است که شرکت ها و کارخانه های مختلف تولید مواد غذایی در کشورهای مختلف جهان به ویژه کشورهای اروپایی و غربی با هدف حفظ و یا جذب مشتریان مسلمان، مارک "حلال" را بر روی محصولات و کالاهای خود می نویسند.
به گزارش « محبت نیوز» سایت خبری شیعی در ایران گزارش داد، بررسی های انجام شده نشان می دهد که برخی از این شرکت ها و کارخانه های تولید مواد غذایی از مارک "حلال" استفاده می کنند اما اصول و چارچوب های لازم برای "حلال بودن" محصولاتشان را رعایت نمی کنند و در واقع با این کار تلاش می کنند مسلمانان را فریب بدهند.
در همین راستا رسانه های سوئد اعلام کردند که اخیرن یک کارخانه تولید گوشت که در چند سال اخیر از مارک "حلال" استفاده می کرده، در برخی محصولات به ویژه در تولید "سوسیس" از گوشت خوک هم استفاده می کرده است.
از سوی دیگر اتحادیه مسلمانان سوئد با صدور بیانیه ای از اقدام این کارخانه به شدت ابراز انزجار و خشم کرده و اعلام نموده که از این کارخانه نزد مراجع قضایی شکایت خواهد کرد.
اما هنوز در مورد آن بسته گوشت هایی که توسط خانواده های مسلمانان خریداری و مصرف شده از سوی مراجع و رهبران مسلمان فتوایی صادر نشده است و گویا مشخص نیست تکلیف آن چه خواهد شد.
پیشتر در نروژ نیز در بسته های گوشت حلال، گوشت خوک کشف شد.
همچنین در انگلستان به دلیل مخلوط شدن گوشت خوک با گوشت ژامبون مرغ، نهادهای ذیربط، فروش این قبیل گوشت ها را متوقف کرده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر